To zresztą największa tego typu realizacja w historii ADMT S. A. Z uwagi znaczne wymagania techniczne oraz dość intensywne tempo prac, spółka rozbudowała park maszynowy. Niezbędne było również zwiększenie zatrudnienia. Pracę dzięki temu znalazło do tej pory kolejnych 15 osób.
Zdaniem Michała Waszczeniuka, prezesa ADMT S.A., przed firmą najtrudniejsza faza kontraktu. Montaż konstrukcji stalowej wymaga znacznego doświadczenia i zaangażowania wielu specjalistów.
- Konstrukcję montują nasi inżynierowie. W sumie na budowie stale pracuje około 20 osób, które mogą pochwalić się realizacją najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych zadań, z jakimi do tej pory mieliśmy do czynienia. Nie wspomagamy się przy tym zewnętrznymi podwykonawcami. To dla nas priorytetowy i wyjątkowo prestiżowy kontrakt, dlatego chcemy mieć precyzyjny wpływ na każdy, nawet najdrobniejszy element prac– informuje Michał Waszczeniuk.
Jak podkreśla, konstrukcja powstała w zakładzie należącym do spółki zlokalizowanym 40 km na północ od Białegostoku, w miejscowości Bogusze koło Sokółki. Dlatego nie mniejszym wyzwaniem jak montaż była operacja logistyczna.
- Przewiezienie ponad 700 ton stalowych elementów na budowę wymagało organizacji przeszło 70 transportów – dodaje szef ADMT S.A.
Co ciekawe, umowa z ADMT S.A. została dodatkowo rozszerzona o dostawę i montaż kompletnego poszycia zadaszenia trybun. W związku z tym spółka odpowiada obecnie za kompleksowe wykonanie całego dachu stadionu.
Nowo budowany Stadion Miejski w Łodzi będzie mógł pomieścić ok. 18 tys. widzów. Zakończenie prac zaplanowano na listopad 2016 roku. Stadion, na którym swoje mecze będą rozgrywali m.in. zawodnicy Widzewa, będzie składał się z 4 trybun, w tym jednej specjalnej (VIP). Na zapleczu znajdą się sale konferencyjne i zaplecze biurowe. Inwestorem przedsięwzięcia jest samorząd Miasta Łódź, a generalnym wykonawcą – Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S. A.