Flotimo: korzyści nie tylko dla klientów
Flotimo, czyli innowacyjna platforma ułatwiająca zarządzanie firmową flotą samochodową, wystartowała w ubiegłym roku. W ciągu kilku pierwszych miesięcy działalności pod opieką serwisu znalazło się już ponad 1000 aut w całej Polsce. Jego twórcy systematycznie rozwijają też sieć warsztatów partnerskich, które docelowo znajdą się w każdym powiecie.
2016-08-01, 09:04

- Platforma Flotimo powstała jako naturalna odpowiedź na zapotrzebowanie płynące z rynku. Obserwując na przestrzeni kilku lat branżę motoryzacyjną w Polsce zauważyliśmy, że wciąż brakuje rozwiązania pozwalającego na racjonalne zarządzanie obsługą aut nie tylko w dużych, ale i małych czy średnich przedsiębiorstwach – mówi Łukasz Bazarewicz z Grupy Martom, pomysłodawca serwisu.

Punktem wyjścia było zatem zdiagnozowanie wyzwań, z jakimi borykają się osoby odpowiedzialne za flotę w firmie.

Rozwiązanie problemów

Pierwszym z nich jest rozproszona siła negocjacyjna i wynikające z niej stosunkowo wysokie koszty serwisowania aut w kilku różnych miastach w kraju. Do tego dochodzi problem z obiegiem dokumentów – np. w sytuacji, gdy każda faktura za umycie auta w Krakowie czy wymianę oleju w Poznaniu musi zostać przesłana do centrali w Warszawie, gdzie zostanie zaksięgowania.

Ostatni aspekt również wiąże się z niepotrzebnymi wydatkami. Mowa o pełnej decyzyjności użytkownika pojazdu, która może skutkować nadużyciami.

- Flotimo rozwiązuje każdy z tych kłopotów, gwarantując stałe, ustalone wcześniej ceny, pełne raporty na temat stanu aut, jeden zbiorczy dokument za ich obsługę oraz pełną historię napraw dostępną „od ręki” również w aplikacji mobilnej – dodaje Łukasz Bazarewicz.

Jak się jednak okazuje, to nie wszystko. Platforma niesie ze sobą też szereg korzyści dla serwisów partnerskich współpracujących z Flotimo.

Stabilizacja i większe zyski

Przede wszystkim, co oczywiste, warsztaty zyskują dodatkowych klientów - i to nie „przypadkowych” kierowców, którzy opony wymieniają w jednym miejscu, a olej w innym. To daje przewidywalne przychody oraz pozwala prognozować ilość aut i zakres usług świadczonych w niedalekiej przyszłości.

Oprócz tego równie istotny jest aspekt technologiczny. W tej sytuacji cała obsługa realizowana jest za pośrednictwem innowacyjnego systemu, co pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i wzmacnia wizerunek danego serwisu.

- Warto też uświadomić sobie, że współpraca to prosta droga do podwojenia liczby klientów. Kierowca korzystający z usług danego warsztatu „służbowo”, z uwagi na podpisaną przez jego firmę umowę, na ogół posiada przecież auto prywatne i nic nie stoi na przeszkodzie, by skłonić go do serwisowania go właśnie w tym miejscu – podpowiada prezes Grupy Martom.

Plany na przyszłość

Obecnie z Flotimo współpracuje już ponad 200 serwisów w całej Polsce. Stale też dołączają do nich kolejne – przede wszystkim z Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia i ze Śląska.

O ich doborze decydują trzy czynniki: lokalizacja, jakość obsługi (weryfikowana zarówno na poziomie ogólnych opinii, jak i później, na podstawie poziomu zadowolenia klientów) oraz kompletność oferty (tu przewagę mają zwłaszcza miejsca łączące w sobie kilka funkcjonalności – warsztat, myjnia, stacja obsługi pojazdów itp.).

- Docelowo chcemy pozyskać taką liczbę partnerów, która pozwoli zagwarantować użytkownikom szybką i fachową obsługę w każdym powiecie w kraju, a jednocześnie nie będzie powodowała konieczności konkurowania o kierowców – wyjaśnia Łukasz Bazarewicz.

Twórcy platformy bardzo duży nacisk kładą bowiem nie tylko na wysoką jakość, ale i relatywnie krótki czas oczekiwania na wymianę opon czy oleju.

- Nic nie stoi też na przeszkodzie, by do sieci dołączył serwis, z którym chce współpracować dany klient. Jesteśmy gotowi osiągnąć tego typu porozumienie nawet dla obsługi jednego samochodu – dodaje na koniec pomysłodawca Flotimo.

Jak zdradza Bazarewicz, w niedalekiej przyszłości w ramach platformy możliwe będzie też korzystanie z usług Autoryzowanych Stacji Obsługi – i to w zdecydowanie niższych cenach, niż do tej pory.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
CEO
Agencja Publicum PR
501 03 58 53
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.