Makarunowa hossa
Na makarunowej mapie Polski jest już 11 pomarańczowych miast, w których działa 28 lokali pod tym charakterystycznym szyldem. Pod koniec stycznia franczyzowa sieć Makarun Spaghetti&Salad otworzyła restaurację w Swarzędzu. Powstał też kolejny, szósty lokal w Warszawie. W lutym szykuje się otwarcie w Poznaniu.
2018-02-06, 14:53

Od 26 stycznia makarunowych dań mogą próbować także warszawiacy z okolic Placu Zawiszy. Adres nowego punktu to Aleje Jerozolimskie 60b.

- Samo śródmieście, duży ruch, takich miejsc szukamy - mówi Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci. - Jeśli ktoś ma 10 minut na tramwajową przesiadkę, to wystarczy, by chwycić pomarańczowy kubełek na wynos. Wróżę tej lokalizacji spore powodzenie - dodaje.

Duża frekwencja na otwarciu zdaje się potwierdzać tę prognozę. Klienci komplementowali menu, ceny i bezpretensjonalny wygląd lokalu. W ramach promocji mogli sobie do woli i bezpłatnie domawiać tzw. dodatki. Najpopularniejszy był oczywiście ser.

Od 30 stycznia swojego Makaruna mają też mieszkańcy Swarzędza. Mieści się on przy ul. Edwarda Raczyńskiego I/II. Od pierwszego dnia, serwowane tu proste makaronowe dania, robione według włoskich receptur i z markowych składników, podbiły serca konsumentów. Niektórzy znali je już z wizyt w pobliskim Poznaniu, gdzie wkrótce, w połowie lutego, uruchomiony zostanie kolejny punkt Makaruna przy ruchliwym deptaku przy ul. św. Marcina.  

Największym wyzwaniem dla startujących w tym biznesie jest zazwyczaj wybór lokalizacji na punkt gastronomiczny. Makarun podejmuje na tym polu bardzo wiele działań, żeby pomóc franczyzobiorcom. Potwierdza to Michał Dziarnowski, właściciel punktu w Płocku, który przyznaje, że gdyby nie fachowa pomoc ekspertów sieci, to nie podołałby pewnie formalnościom, wymaganym przez różne instytucje przy otwarciu lokalu.

Makarun - firma założona przez krakowskich studentów - jest najszybciej rozwijającą się siecią franczyzowych spaghetterii na polskim rynku. Jej „stan posiadania” na początku 2018 roku to 28 lokali - w tym 25 franczyzowych oraz trzy własne: w Krakowie, Poznaniu i foodtruck, testowany właśnie na ulicach stolicy Małopolski. Firma weszła na rynek niemiecki i szykuje się do podboju Czech. O tym, że to dobrze przemyślany koncept niech świadczy fakt, że wielu franczyzobiorców decyduje się na uruchomienie kolejnych lokali.




KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
CEO
Agencja Publicum PR
501 03 58 53
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.