Odkryj Krynkę na nowo
Jest naturalnie czysta i nie jest poddawana złożonemu procesowi uzdatniania, a jednocześnie zawiera w swoim składzie właściwe dla tego produktu składniki. Mowa o wodzie wydobywanej z bezpiecznego źródła na poziomie 70 metrów pod ziemią w podlaskiej miejscowości Krynki. Od 1947 roku działa tam wytwórnia wód „Krynka”.
2018-02-28, 19:43

W ubiegłym roku marka zapoczątkowała etap zmian wyglądu etykiet, który poprzedziła też zmiana logo.
Proces pełnego rebrandingu właśnie dobiegł końca. W efekcie wszystkie produkty znajdujące się w
portfolio tej podlaskiej marki zyskały już zupełnie nowy designe.

- Jesteśmy dumni z naszych nowych etykiet. Wierzę głęboko, że dzięki nim po Krynkę sięgną również
młode pokolenia. To w praktyce ukłon w ich stronę. Jest nowocześnie i zgodnie z obowiązującym
wzornictwem. Krynka to marka o mocno ugruntowanej pozycji w świadomości klientów z Podlasia, a
dzięki nowym etykietom chcemy systematycznie wprowadzać produkt w kolejnych regionach kraju –
mówi Mieczyslaw Surowiec, prezes Krynki.

Obecnie jej produkty dostępne są poza województwem podlaskim również na Warmii i Mazurach, w
Warszawie i na Pomorzu, ale według zapewnień prezesa, firma pracuje nad rozwojem dystrybucji.
Podlaska wytwórnia wód korzysta z niewyczerpalnych źródeł krystalicznie czystej wody, naturalnie
nasyconej składnikami mineralnymi. Źródło Krynki znajduje się na skraju Puszczy Knyszyńskiej w
ekologicznie czystym regionie. Strumienie biją w tym miejscu już od zamierzchłych czasów.

Krynka jest wodą źródlaną naturalnego pochodzenia o składzie mineralnym i właściwościach
wymaganych dla wody przeznaczonej do codziennego spożycia. Co ważne, nie zawiera ona w
znacznych ilościach składników, które powinny być limitowane przez niektóre osoby w codziennej
diecie, takich jak: chlorki, sód, potas, siarczany, fluorki oraz jodki. Z uwagi na jej skład brak też
przeciwwskazań do jej stałego stosowania bez ograniczeń dla osób w każdym wieku i niezależnie od
stanu zdrowia.

- Woda wypływa spod ziemi ze studni artezyjskich i pod wpływem naturalnego ciśnienia wydobywa się
nad powierzchnię terenu do wysokości trzech metrów – mówi Barbara Janowicz, główny technolog
żywieniowy w wytwórni Krynka. - W naszej produkcji wykorzystujemy wodę, którą pobieramy z
głębokości 70 metrów. Od początku działalności naszym priorytetem jest zachowanie pierwotnego
smaku wydobywanej wody, jej czystości i specyficznych właściwości.
Jak podkreślają technolodzy żywności, Krynka jest czysta pod względem mikrobiologicznym, pochodzi
ze złóż podziemnych, izolowanych od czynników zewnętrznych i co ciekawe nigdy nie stwierdzono w
nich składników toksycznych czy szkodliwych dla zdrowia.

- To wszystko wpływa na to, że nasza Krynka nie podlega procesowi uzdatniania i nie jest
dezynfekowana. Skład wody źródlanej rozlewanej do opakowań jednostkowych jest identyczny jak skład mineralny wody ze źródła. Na żadnym etapie produkcji nie ingerujemy w skład chemiczny –
zapewnia Barbara Janowicz.

Kilka lat temu spółka opracowała i wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności oparty
na normie PN-EN ISO 22000. Polega on na stałym monitorowaniu każdego etapu procesu
technologicznego, od przyjęcia surowców do produkcji aż po dystrybucję wody i wytwarzanych na bazie
wody napoi smakowych.

- Ten system obejmuje proces produkcji: wody źródlanej niegazowanej w opakowaniach PET i butlach
pięciogalonowych, wody źródlanej gazowanej w opakowaniach szklanych i w opakowaniach PET,
napoi smakowych niegazowanych i gazowanych w opakowaniach PET oraz napoi smakowych
gazowanych w opakowaniach szklanych - kończy Barbara Janowicz.

Opinia:
Dr hab. Elżbieta Jekatierynczuk - Rudczyk, dyrektor Instytutu Biologii / Zakład Ochrony
Środowiska Uniwersytetu w Białymstoku.

Wody międzymorenowe, które biją w okolicach Krynek w województwie podlaskim charakteryzują się
bardzo dobrą jakością i spełniają warunki stawiane wodom do picia. Niezwykłość tej wody polega na
braku ingerencji w jej jakość. Woda źródlana, jaką oferuje wytwórnia Krynka jest to substancja
naturalna, a w związku z tym wpisująca się w trend najnowszych upodobań żywieniowych.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
CEO
Agencja Publicum PR
501 03 58 53
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy