Branża, która ma przyszłość
TSL (transport, spedycja, logistyka) – to branża, która na przestrzeni ostatnich lat mocno rozwinęła skrzydła, stawiając na doświadczonych pracowników, nowoczesne tabory transportowe i sprzęt najwyższej generacji. Świadczą o tym liczby – 200 tysięcy firm w Polsce zajmuje się transportem, a wynajęta powierzchnia magazynowa w 2017 roku przekroczyła 3 mln mkw.
2018-07-20, 10:50

Jednak przedstawiciele tego sektora zgodnie przyznają, że największym wyzwaniem branży jest nie brak zamówień, duża konkurencja czy poziom cen ale… niedobór wykwalifikowanej kadry. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny obecnie występuje w niej ponad 13 tys. wolnych miejsc pracy.

- Na zachodzie Europy kierowcy i spedytorzy mają znacznie lepsze warunki płacowe. Po drugie, praca w naszej branży należy do dość obciążających. Jest zobowiązująca i trzeba się liczyć z tym, że kierowca jak marynarz-  rzadko bywa w domu – mówi Bartosz Struk, współwłaściciel białostockiej spółki transportowo – spedycyjnej Premium Cargo. - To praca, którą trzeba po prostu lubić. 

Premium Cargo w ciągu ostatnich kilku lat umocniła swoją pozycję, zarówno w Polsce jak i zagranicą, stając się zaufanym partnerem w spedycji. Miesięcznie firma obsługuje nawet 700 transportów wykonywanych na zlecenie kilkudziesięciu firm z kraju i Europy. W ostatnim czasie spółka rozszerzyła jednak profil działalności, rozbudowując swoją ofertę o profesjonalne usługi transportu krajowego i międzynarodowego, które realizuje w oparciu o własną flotę pojazdów.  

Spółka zainwestowała w zakup 12 nowych busów do przewozu towarów, które można już spotkać na drogach całej Polski i Europy Zachodniej. Samochody o DMC 3,5t. mogą pomieścić 10 palet z towarem o łącznej masie do 1,2 tony.  

- Oprócz budowy własnej floty busów wynajmujemy samochody ciężarowe do obsługi zleceń. Dodatkowo planujemy zakup własnych ciągników siodłowych. Aktualnie testujemy chłodnie i weryfikujemy przydatność zestawów takiego typu. Jeżeli nasze analizy wypadną pomyślnie, rozważamy inwestycję w zakup 5 TIR-ów. W takiej sytuacji zwiększy się też nasze zapotrzebowanie na kolejnych pracowników – doświadczonych kierowców z uprawnieniami C+E – mówi Bartosz Struk i dodaje, że większość transportów dokonywanych za pośrednictwem Premium Cargo dociera do wszystkich zakątków Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Belgii, Holandii i Niemiec. 

Decydując się na współpracę z Premium Cargo, klienci otrzymują możliwość profesjonalnego zrealizowania każdego zlecenia. Szeroka baza dostępnych pojazdów pozwala na realizację dostawy nawet w ciągu 24 godzin po złożeniu zamówienia, w zależności od kierunku dostawy.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
CEO
Agencja Publicum PR
501 03 58 53
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy