Lodobus to nic innego, jak homologowana, jedno- lub dwuosiowa przyczepka o wymiarach 3,5x2 m, którą można przemieszczać w dowolne miejsce przy pomocy zwykłego samochodu osobowego.
Standardowo taka mobilna lodziarnia umożliwia sprzedaż flagowego produktu sieci – popularnych w całym kraju amerykańskich „świderków”, a dodatkowo pozwala także rozszerzyć ofertę o granity, gofry czy shake'i.
W ubiegłym sezonie w całym kraju funkcjonowało łącznie 9 Lodobusów: w Krynicy Morskiej, Jarosławcu, Łebie, Żarach, Szczytnie, Ełku, Miastku, Białymstoku i Sierpcu.
Jak pokazała praktyka, koncept ten sprawdził się nie tylko w przypadku nadmorskich kurortów, ale i w miejscach, gdzie z różnych powodów otwarcie kolejnej, tradycyjnej lodziarni było niemożliwe: w pobliżu miejskich deptaków, parków, ryneczków, marketów lub centrów handlowych.
- Od tego czasu otrzymaliśmy też wiele zapytań o taką formę dystrybucji lodów ze strony potencjalnych franczyzobiorców. Mimo, że rozmowy na ten temat wciąż trwają, już dziś wiemy na pewno, że w tym roku mobilne przyczepki z charakterystycznym, żółto-zielonym logo, pojawią się m. in. w Gdyni, Choroszczy oraz (kolejna) w Białymstoku – wyjaśnia Rafał Kozłowski, dyrektor handlowy sieci Lody Bonano.
Tegoroczną nowością jest też wprowadzenie do oferty dwóch rodzajów Lodobusów: standard oraz premium.
- W wersji premium zwykła identyfikacja wizualna zastąpiona została idealnie gładkim, odpornym na zginanie, lekkim materiałem elewacyjnym. Dzięki temu uzyskaliśmy niezwykle ekskluzywny wygląd, który z pewnością spełni nawet najbardziej rygorystyczne wymogi odnośnie reklamy zewnętrznej – opisuje Rafał Kozłowski.
Wariant ten skierowany jest np. do miast o wysokich wartościach historycznych, w których określony obszar objęty został wpisem do rejestru zabytków. Nowoczesne, jasne i klasyczne materiały idealnie wkomponują się w otoczenie, nie zaburzając tym samym charakteru zabytkowej okolicy.
Co istotne, lodobus z pełnym wyposażeniem można kupić lub – to również tegoroczna nowość – wydzierżawić na czas trwania sezonu (minimum 5 miesięcy).
Lody Bonano to obecna na rynku od ponad 13 lat, największa sieć franczyzowych lodziarni w Polsce. W ubiegłym roku pod jej szyldem funkcjonowało łącznie ok. 230 lokali. W tym sezonie dołączy do nich ponad 40 kolejnych. Nowe otwarcia zaplanowano zarówno w miejscowościach, gdzie dotychczas nie było popularnych „świderków”, jak i w miastach, do których Lody Bonano po pewnym czasie powracają.