Sukcesywnie budowana renoma sprawiła, że systematycznie rośnie nie tylko liczba zabiegów i pacjentów, ale też znakomitych specjalistów, którzy dołączają do zespołu. Dziś Omeda to kilkudziesięciu lekarzy, wiele poradni, pracowni i blok operacyjny.
Wśród dokonań, przedstawiciel Humana Medica Omeda wymienia również uzyskanie prestiżowego certyfikatu jakości ISO 9001:2008. A w nieodległej perspektywie, którą już w zasadzie widać na horyzoncie dalsza rozbudowa placówki.
- Początki bez wątpienia nie były łatwe. Pierwsze miesiące oznaczały dla nas przede wszystkim wytężoną pracę i wiele wyrzeczeń. Sił dodawało nam jednak przekonanie, że wspólnie robimy coś wyjątkowego – mówi Andrzej Hościłowicz, prezes Humana Medica Omeda.
I dodaje: W momencie startu Omeda była bowiem jedynym w regionie prywatnym szpitalem realizującym standard chirurgii jednego dnia, co oznacza, że de facto przecieraliśmy szlaki innym.
Wszystko na dobre rozpoczęło się w lutym 2006 r., kiedy to w placówce przeprowadzona została premierowa operacja pacjenta z przepukliną. W tym samym roku wykonano jeszcze ponad 100 innych zabiegów.
Ich liczba na przestrzeni lat systematycznie rosła. Coraz większa ilość lekarzy, coraz więcej specjalizacji i coraz bardziej nowoczesne pracownie – wszystko to sprawiło, że w roku ubiegłym zrealizowano rekordową liczbę niemal 3000 operacji. W ciągu minionych 10 lat było ich zaś dokładnie 18 736.
Co ciekawe, placówka od samego początku bardzo duży nacisk kładła na właściwą organizację pracy i idącą za tym najwyższą jakość obsługi pacjentów. Efektem tego było dobrowolne poddanie się certyfikacji i uzyskanie w 2015 r. prestiżowego certyfikatu jakości ISO 9001:2008.
- Certyfikacja obejmuje zarówno szpital, świadczący zabiegi z zakresu chirurgii ogólnej i ortopedii, jak i część ambulatoryjną (poradnie). Proces wdrażania Systemu Zarządzania Jakością trwał ponad 6 miesięcy i wymagał dość dużego wysiłku, zwłaszcza w zakresie organizacyjnym – wyjaśnia prezes Omedy.
Spełnienie restrykcyjnych wymogów ISO wiązało się m. in. z licznymi szkoleniami dla personelu, podnoszącymi ich kwalifikacje, co szybko przełożyło się na większą wydajność pracy i poprawę funkcjonowania całej wewnętrznej struktury.
Trud ten bez wątpienia więc się opłacił. Klinika zyskała prestiżowe wyróżnienie, a pacjenci - gwarancję utrzymywania najwyższego standardu obsługi.
- Wszystko to nie byłoby jednak możliwe bez odpowiednich ludzi. W chwili tego pięknego jubileuszu chciałbym więc serdecznie podziękować całemu personelowi, gdyż to właśnie ich zaangażowanie doprowadziło nas do miejsca, w którym obecnie się znajdujemy i pozwala snuć ambitne plany na przyszłość – dodaje na koniec przedstawiciel Humana Medica Omeda.