"Pola Nadziei". Podsumowanie żonkilowej kampanii.
Blisko 20 tysięcy żonkili zakwitło wiosną w województwie podlaskim w ramach VII edycji kampanii społecznej „Pola Nadziei”. W maju odbyła się doroczna, specjalna kwesta, z której całkowity dochód był przeznaczony na rzecz nieuleczalnie chorych podopiecznych Fundacji „Pomóż Im” prowadzącej Domowe Hospicjum dla Dzieci. Fundacja od początku koordynuje przebieg tej ogólnopolskiej akcji w regionie. W środę, 21 czerwca odbyło się podsumowanie kilkumiesięcznej pracy przeszło 1000 wolontariuszy.
2017-06-22, 15:30

Tradycyjnie wszyscy spotkali się w "Spodkach" Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury. Tam honorowe tytuły odebrali „Siewcy Nadziei”. W tym roku te specjalne wyróżnienia przyznawane najbardziej aktywnym podmiotom trafiły do: Zespołu  Szkół w Kobylinie Borzymach, Zespołu Szkół w Jaświłach, Zespołu Szkół Mechanicznych w Łapach, Szkoły Podstawowej nr 12 w Białymstoku i przedszkolaki z Przedszkola Miejskiego nr 2 w Wysokiem Mazowieckiem.

 

Kampania wystartowała 7 października 2016 roku. Przez cały październik firmy, urzędy, instytucje państwowe, a przede wszystkim szkoły zdecydowały się na posadzenie cebulek żonkili, które kwitnąc wiosną tworzą żonkilowe pola mające w symboliczny sposób zwrócić uwagę na problem i los osób chorych i niepełnosprawnych.

 

W tym roku uczestnicy akcji posadzili około 20 tysięcy cebulek. Rok temu było ich „tylko” 12 tysięcy, a przed dwoma laty, podczas jubileuszowej – 5 edycji - „zaledwie” 7 tysięcy. Dotychczas, w ciągu minionych 7 lat zasadzono ponad 100 tysięcy żonkili w całym regionie.

 

- W ramach tegorocznej akcji współpracowały z nami aż 142 placówki. Tradycyjnie były to przedszkola, podstawówki, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, internaty, bursy i domy kultury. Co ciekawe z roku na rok instytucji, które nas wspierają, pomagają i kibicują jest coraz więcej – mówił Arnold Sobolewski, prezes Fundacji „Pomóż Im”, która prowadzi jedyne w regionie domowe hospicjum dla dzieci. - W ramach tegorocznej majowej „żonkilowej kwesty” udało się nam zebrać blisko 202 tysiące złotych, ale nie jest to ostateczna kwota, ponieważ cały czas dokonywane są wpłaty na konto. 

 

Pieniądze zebrane podczas całej kampanii będą przeznaczone nie tylko na rzecz Domowego Hospicjum dla Dzieci ale także…na wielki projekt Fundacji, czyli budowę domu opieki wyręczającej „Arka” połączonego z hospicjum.

 

Podczas majowej kwesty przedstawiciele Fundacji zbierali pieniądze w Białymstoku, Łomży, Sokółce, Ełku, Gródku, Kleszczelach, Wasilkowie, Czarnej Białostockiej, Supraślu i wielu mniejszych miejscowościach.

Byli w galeriach, sklepach PSS (Białystok), nie brakowało ich na rynkach i placach miejskich (Białystok, Sokółka, Gródek). Zbiórka pieniędzy odbywała się też w parafiach katolickich  i prawosławnych.

 

Jak co roku uczestnicy kampanii organizowali kiermasze, wystawy, koncerty, podczas których również zbierano pieniądze. Nie zabrakło również tradycyjnego kursu wolontariatu. Po raz pierwszy oprócz kursu w Białymstoku został on też przeprowadzony dla mieszkańców Łomży i okolic. Łącznie przygotowano blisko 230 osób gotowych do pracy w charakterze wolontariusza.

 

W dorocznym podsumowaniu udział wzięło ponad sto osób. Na wszystkich czekała wyjątkowa, słodka niespodzianka - lody z Wytwórni Lodów Prawdziwych "u Lodziarzy".

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
CEO
Agencja Publicum PR
501 03 58 53
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.