- W przypadku kierowców nie wymagamy doświadczenia. Aktualnie mamy kilku pracowników, którzy są przyuczani do zawodu i jak najbardziej się w nim sprawdzają. Właściwie jednym warunkiem podjęcia pracy w naszej firmie jest posiadanie prawa jazdy kategorii B, ponieważ w naszej flocie znajdują się busy o DMC 3,5t. – mówi Bartosz Struk i dodaje, że docelowo kierowcy kursują przeważnie na trasach Europy zachodniej, ale zdarzają się też inne kierunki. - Kierowcy w trasie spędzają na ogół trzy tygodnie. Po powrocie do kraju przez tydzień mają wolne.
Firmie Premium Cargo zależy na dobrych, lojalnych i stałych pracownikach. Do tej pory zatrudnienie znajdują w niej zarówno Polacy jak i obywatele Białorusi i Ukrainy.
- Jest to specyficzna praca, która pochłania większość czasu. Nie każdy się w niej sprawdzi, trzeba ją po prostu lubić. Trzy tygodnie poza domem - to dla mężów i ojców nie lada wyzwanie, jednak nasza oferta płacowa jest na tyle atrakcyjna, że powinna zrekompensować rozłąkę z rodziną – mówi przedstawiciel Premium Cargo.
Aktualnie firma zatrudnia siedmiu kierowców i wolne są jeszcze cztery etaty. Na wynagrodzenie składa się stała podstawa i dodatkowa kwota uzależniona od przejechanych w danym miesiącu kilometrów.
- Średnio nasi kierowcy pokonują miesięcznie 15 tysięcy kilometrów, a to daje przyzwoite pieniądze – mówi Bartosz Struk.
Premium Cargo dysponuje flotą 12 busów, która jest sukcesywnie powiększana, a co za tym idzie rośnie zapotrzebowanie na kolejnych pracowników.
Oprócz kierowców firma poszukuje również doświadczonego spedytora.
- Od takiego pracownika oczekujemy, że będzie zarządzał flotami czterech - pięciu busów, wyszukiwał na terenie Europy frachty pod swoją flotę – mówi szef Premium Cargo. - Zatrudniając się na tym stanowisku również można liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie.
Firma istnieje od 2006 roku. Początkowo jej główną działalnością było pośrednictwo handlowe oraz doradztwo w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, lecz potrzeby rynku spowodowały rozszerzenie profilu działalności o segment transportowo – spedycyjny.