Kuchnia włoska jest prosta, ale jest też wymagająca. Nie można pozwolić sobie na używanie byle jakich produktów. Prawdziwe spaghetti musi bazować na tym co najlepsze. Jeśli makaron to z pszenicy Durum. Jak ser – to oryginalny Grana Padano. Pomidory? Tylko i wyłącznie Cirio, bo one otrzymały prestiżowy certyfikat APPROVATO DALLA FIC i tylko takie są używane do przygotowywania sosów w sieciach Makarun Spaghetti and Salad. To najszybciej rozwijającą się sieć franczyzowych spaghetterii w Polsce, która serwuje dania w postaci „take away”. Jej właściciele stawiają przede wszystkim na jakość i najlepsze produkty.
Unikalne wyróżnienie przyznawane przez federację włoskich kucharzy zmotywowało właścicieli franczyzowych spaghetterii do tego, by ogłosić lipiec miesiącem pomidora Cirio, natomiast Agencja Publicum PR wykreowała facebookową kampanię.
- Wspólnie z franczyzodawcą stworzyliśmy unikalne kreacje. Posiłkowaliśmy się między innymi historią włoskiej, rodzinnej firmy z tradycjami. Założył ją w połowie XIX wieku Francesco Cirio, syn niepiśmiennego handlarza zbożem z Sardynii. Kiedy miał 14 lat wyjechał do Turynu i zajął się wyszukiwaniem najlepszych pomidorów na zamówienie. Jako 20-latek otworzył własną firmę, a potem fabrykę. Na bazie tych losów a także proponując odbiorcom luźne skojarzenia związane z Italią, stworzyliśmy unikalne grafiki, w których główną rolę odgrywa pomidor Cirio – mówi Janusz Mroczkowski, właściciel Publicum PR.
Za kreację makarunowej kampanii odpowiadał Mateusz Roszkowski, który w Publicum realizuje projekty w social media i koordynuje działania reklamowe. Publicum PR działa na rynku nieprzerwanie od 2010 roku i jest jedną z niewielu firm PR specjalizującą się w kompleksowym zarządzaniu komunikacją marek franczyzowych. Obecnie to największa tego typu agencja na terenie Polski północno – wschodniej.